Hoe retourneer je een product
Bij Sinful kun je een ongeopende verpakking of een enkel product tot 365 dagen na aankoop retourneren.
*Om hygiënische redenen vervalt het retourrecht wanneer de verpakking van intieme producten is geopend. Dat betekent dat je het recht om te retourneren verliest als je de verzegeling verbreekt op producten die om gezondheids- en hygiënische redenen niet geschikt zijn voor teruggave. Producten die niet voor intiem gebruik zijn, mogen worden uitgepakt als je ze in dezelfde staat kunt retourneren als waarin je ze hebt ontvangen. Dit houdt in dat lingerie e.d. gepast mag worden, zolang het product in dezelfde staat en verpakking kan worden geretourneerd.
Retourneer een hele bestelling of een enkel product
Je kunt het pakket/product aan ons retourneren door:
- te weigeren het pakket aan te nemen/op te halen*
- het ongebruikte product naar ons terug te sturen binnen de standaard 14-daagse herroepingstermijn of binnen het retourbeleid van 365 dagen van Sinful; dat wil zeggen, binnen 365 dagen na het plaatsen van je bestelling. Wanneer je producten na ontvangst aan ons retourneert, ben je zelf verantwoordelijk voor de verzendkosten.
*Wanneer je bij levering het pakket weigert of het pakket niet afhaalt bij het gekozen afhaalpunt, gaan wij ervan uit dat je de aankoop wilt annuleren. Wij brengen de verzendkosten van de retourzending in mindering bij de terugbetaling van het totale aankoopbedrag. De verzendkosten zijn €4,95. Als je de retourzending niet op deze manier wilt afhandelen, kun je het pakket aannemen of afhalen en het pakket zelf naar ons retourzenden.
Mocht je naar aanleiding van bovenstaande vragen hebben, neem dan gerust contact met ons op.
Hoe retourneer je een aankoop
Je kunt een ongebruikt en ongeopend product naar ons terugsturen door:
- het retourformulier te printen, in te vullen en in de verpakking te doen. Als je geen printer hebt, kun je het ook met de hand uitschrijven.
- het pakket te verzenden naar Mcompany / Top-Speed bvbA, De Regenboog 5/R, 2800 Mechelen, Belgie.
Jij bent verantwoordelijk voor de waarde van het pakket totdat Sinful het heeft ontvangen. Zorg er daarom voor dat het product goed en veilig is verpakt.
De kosten van de retourzending zijn voor jou. Sinful levert geen retourlabels.
Bij eventuele schade of een ongefrankeerde zending, kunnen wij kosten in rekening brengen.
Hoe krijg je je geld terug
Wanneer je gebruik maakt van je recht om een ongeopend of ongebruikt product binnen 14 dagen te retourneren, wordt je geld terugbetaald binnen 14 dagen na ontvangst van de bevestiging dat je spijt hebt van je aankoop.
Bij gebruik van het beperkte retourrecht van 365 dagen van Sinful, vindt terugbetaling plaats zodra we het artikel hebben ontvangen én hebben geverifieerd dat het voldoet aan de voorwaarden voor het recht op retour.
Bekijk hier meer informatie over terugbetaling.
Als je vragen hebt, kun je altijd contact met ons opnemen.
Deadline voor claims
Voor alle artikelen die je bij ons koopt, geldt de wettelijke garantie. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten. Voor sommige producten geldt ook een fabrieksgarantie. Deze garantie doet niets af aan de wettelijke garantie.
In België is er een verplichte wettelijke garantieperiode van 2 jaar. Wettelijke garantie houdt in dat een product is of zou moeten zijn wat de consument er redelijkerwijs van mag verwachten.
Wanneer je bestellingen plaatst bij winkels binnen de EU, heb je altijd minimaal 2 jaar garantie. Dit geldt ook voor bestellingen die je bij Sinful plaatst. Als je een defect/gebrek aan een product opmerkt, moet je ons uiterlijk 2 jaar na ontvangst van je bestelling laten weten dat je een klacht over een dergelijk gebrek wilt indienen.
Je moet ons echter zo spoedig mogelijk en uiterlijk binnen 2 maanden na constatering van een defect/gebrek informeren dat je een klacht wilt indienen over een product.
Bij een geschil volgen wij de uitspraak van de Europese Mededingings- en Consumentenautoriteit.
Hoe dien je een klacht in
Je kunt je recht om te klagen als volgt uitoefenen:
Indien je een klacht hebt over onze producten of onze service, dan kun je contact met ons opnemen via het contactformulier. Je krijgt van ons binnen 14 dagen na ontvangst van jouw klacht een inhoudelijke reactie. Ben je niet tevreden met de afhandeling van jouw klacht? Dan kun je deze voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag (www.sgc.nl). Mocht je het niet eens zijn met de oplossing of komen we er samen niet uit? Dan kunt je jouw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform (https://ec.europa.eu/consumers/odr/).